تفاوت مدل موی بوکسوری مردانه و زنانه چیست و برای چه صورتی مناسب است؟

۲۸ بازديد
تفاوت مدل موی بوکسوری مردانه و زنانه چیست و برای چه صورتی مناسب است؟

مدل موی بوکسوری از ورزشکار معروفی به نام مایک تایسون الهام گرفته شده است. این بوکسور که در سال ۱۹۸۵ به عنوان جوان ترین قهرمان بوکس جهان فعالیت می کرد، همیشه موهای خود را کوتاه نگه می داشت و دور آن را کمی بیشتر می تراشید. یک خط کوچک و باریک نیز در کنار فرق سر او وجود داشت که استایل او را تشکیل می داد. طرفداران تایسون به تبعیت از مدل موی ورزشکار محبوب خود، شروع به باب کردن مدل مو بوکسوری کردند. امروزه با گذشت چندین سال، هنوز هم مدل موی بوکسوری یا تایسونی در بین مردان و حتی دختران جوان پرطرفدار است.

مدل مو بوکسوری مردانه

به دلیل این که در مدل مو بوکسوری مردانه ، اندازه موها خیلی کوتاه و حتی دور سر تراشیده شده است، برای افرادی که فعالیت بدنی بسیاری دارند، گزینه خوبی به نظر می رسد. در این مدل موی مردانه بوکسوری باید قسمت پشت سر تا اواسط آن با ماشین تراشیده شود. اندازه موها در قسمت های مرکزی و جلوی سر نیز کمی بلندتر از پشت و کناره های سر هستند. قرار دادن یک خط کوتاه و باریک در کنار شقیقه سر انتخابی است و می توانید این مدل مو را به حالت ساده نگه دارید.

به دلیل این که در مدل موی بوکسوری قسمت های دور تا دور سر حالت تراشیده و فید شده دارد، به آن مدل مو سایه ای نیز گفته می شود. با گذشت چندین سال، مدل مو تایسونی یا بوکسوری دچار تغییرات و دگرگونی های مختلف شده است. تا جایی که می توان این مدل مو را جزء مدل های فشن و امروزی دانست که در بین پسران و مردان طرفداران بسیاری دارد.

سایه پشت سر را می توان با توجه به سلیقه به صورت ساده و گرد یا نوک تیز و هفتی ایجاد کرد. قسمت بالای موها را نیز می توان با توجه به نوع چهره و سلیقه خیلی کوتاه یا بلند نگه داشت. برخی افراد که صورت گرد دارند، می توان بالای موها را بلند نگه داشته و مدل مو خامه ای داشته باشند. با تراشیدن دور تا دور سر، از میزان گردی بیش از حد چهره کاسته شده و صورت فرد حالت بیضی به خود می گیرد. برعکس، برای افرادی که چهره آنها فرم بیضی دارد، می توان قسمت بالای موها را در مدل موی بوکسوری کوتاه کرد تا بیش از آن کشیده جلوه نکند.

مدل مو بوکسوری مردانه

مدل مو بوکسوری همراه با ریش و سبیل نیز بسیار جذاب خواهد بود. در چند سال اخیر، مدل ریش بلند ترند شده است. این سبک ریش با مدل بوکسوری هماهنگی زیادی دارد. می توان قسمت بالای موها را کوتاه کرد تا ریش ها نمای بیشتری پیدا کنند. شما می توانید جذاب ترین انوع ریش و سبیل را در مقاله دیگر ما با عنوان روز جهانی ریش و ریش های باستانی مشاهده کنید. 

برای این که در مدل بوکسوری مدل مو جلوه زیباتر و حرفه ای تری داشته باشد، باید کوتاهی را با چند شماره ماشین انجام دهید. در واقع نحوه صحیح فید کردن سایه مو بسیار حائز اهمیت است. نباید بین قسمت بالای مو و اطراف یا پشت سر که با ماشین تراشیده می شود، تفاوت قابل مشاهده ای وجود داشته باشد. بلکه باید فید کردن سایه مو را به گونه ای انجام داد که موها با اختلاف کمی از هم به صورت پلکانی با درجات مختلف ماشین کوتاه شوند. اگر این قاعده رعایت شود، باید پشت گوش و اطراف گردن بالاترین میزان کوتاهی مو با ماشین را داشته باشند.

مدل بوکسوری یکی از مدل هایی است که بین دختران و پسران جوان طرفداران زیادی دارد.

مدل موی بوکسوری دخترانه

معمولا دختر خانم ها هم از مدل موی بوکسوری مردانه استقبال می کنند. افرادی که تمایل دارند که موهای خیلی کوتاهی داشته باشند، می توانند از این مدل مو استفاده کنند. بهتر است بدانید که مدل مو بوکسوری زنانه با مردانه متفاوت است. مدل موی بوکسوری دخترانه به یکی از انواع بافت مو گفته می شود که در آن از مدل بافت کف سر برای موهای جلوی سر استفاده می کنند.

دخترها و خانم هایی که فعالیت ورزشی انجام می دهند و موهای بلندی دارند، حین ورزش با مشکلاتی مثل تعریق بیش از حد و بد حالت شدن موها مواجه هستند. برای این که حتی در حال تمرینات ورزشی نیز استایل خوبی داشته باشید، می توانید موهایتان را ببافید. در این روش باید از بافت کف سر یا بافت هلندی برای جلوی موها استفاده کنید.

بافت مو هلندی را می توان در دو طرف سر انجام داد یا اینکه چند بافت ظریف تر روی کف سر ایجاد کرد. برای اینکه این نوع بافت را در دو طرف سر داشته باشید، ابتدا باید فرق از وسط بگیرید و آن را تا پشت گردن امتداد دهید. سپس سه لایه نازک از جلوی سر برداشته و شروع به زدن بافت کلاسیک کنید. پس از این که یک ردیف از بافت را انجام دادید، شروع به اضافه کردن یک لایه مو از اطراف صورت کنید. این کار باعث می شود بافت به کف سر چسبیده شود و حالت محکم و کشیده ای پیدا کند.

برای انجام چند بافت کف سر در هر سمت نیز کافیست تقسیم بندی ها را کمی کوچک تر بردارید و شروع به زدن بافت هلندی کنید. هر تقسیم بندی مو را باید جداگانه بافت بزنید. در نهایت خواهید دید که کل موهای ناحیه جلوی سر بافت زده شده اند. دنباله موها را نیز می توانید به صورت گوجه یا دم اسبی جمع کنید.

مدل موی بوکسوری دخترانه

 

 

عکس مدل مو بوکسوری

در ادامه چند عکس از مدل موی بوکسوری گردآوری کرده ایم که مشاهده می کنید.

 

 

 

استایل مردانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.