آموزش تهیه انواع ماسک صورت طبیعی در خانه

نقد و بررسی لوازم آرایشی بهداشتی

آموزش تهیه انواع ماسک صورت طبیعی در خانه

۷۱ بازديد
 

ماسک های صورت در انواع مختلف و با کاربرد های ویژه برای لایه برداری، از بین بردن لکه های صورت، رطوبت رسانی و سایر مراقبت های پوستی بصورت تجاری در دسترس می باشند، با این حال ماسک های خانگی به دلیل طبیعی و در دسترس بودن طرفداران خاص خود را دارند و عموما در مراقبت از پوست بصورت بسیار موثری ظاهر می گردند. چنانچه به این نوع ماسک صورت علاقمند هستید در این مقاله با آموزش تهیه ماسک صورت در خانه با ما همراه باشید.

 

ماسک صورت شیر

شیر فقط منبع غنی از کلسیم نیست. این ماده طبیعی یک شوینده بسیار مفید برای پوست صورت نیز می باشد که از دیر باز به عنوان یک پاک کننده طبیعی در جوامع مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. آنگونه که در کتب تاریخی ذکر شده، ملکه کلئوپادرا از شیر به عنوان یک شوینده طبیعی برای شستشوی صورت خود استفاده می نموده و صورتی بسیار درخشان و زیبا داشته است.

قدرت پاک کنندگی شیر بیشتر به دلیل وجود اسید لاکتیک موجود در ترکیب آن می باشد که سلول های مرده موجود بر روی پوست صورت را از بین می برد. همچنین پروتئین و چربی موجود در شیر به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

برای استفاده از شیر به عنوان ماسک صورت کافی است مقداری شیر طبیعی با چربی بالا را به آرامی بر روی پوستتان ماساژ داده و پس از 20 دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

ماسک صورت لیمو ترش

اگر پوست چرب دارید، ماسک صورت لیمو ترش به دلیل مقادیر بالای ویتامین سی موجود در این میوه، یک پیشنهاد عالی و طبیعی برای جوان سازی و از بین بردن لک های صورت شما می باشد.

برای استفاده از لیمو به عنوان ماسک صورت کافیست مقداری آب لیمو ترش را با مقداری شیر یا ماست مخلوط کرده بر روی پوست صورتتان قرار دهید و تنها پس از گذشت ده دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید.

 

آموزش تهیه ماسک صورت لیمو در خانه

 

ماسک صورت جو دو سر

جوی دو سر یک لایه بردار عالی برای پوست صورت می باشد. برای استفاده از جوی دو سر به عنوان ماسک صورت، کافیست مقداری از آنرا با مقدار اندکی آب یا روغن های گیاهی مخلوط کرده و به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید.

مدت زمان مناسب برای اثر گذاری این ماسک 20 دقیقه است و پس از گذشت این مدت می توانید صورتتان را  با آب گرم آبکشی کرده با یک حوله نرم خشک کنید.

 

ماسک صورت عسل

عسل سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها بوده و یک رطوبت رسان عالی به شمار می رود. این ماده اعجاب آور به دلیل خاصیت آنتی باکتریال خود می تواند از بروز آکنه های پوستی نیز جلوگیری نماید. همچنین عسل می تواند آلاینده های باقی مانده از مواد آرایشی را از سطح پوست حذف کرده و به پاکسازی پوست کمک کند.

به منظور استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت، نصف قاشق چای خوری از آنرا با چند قطره آب ولرم رقیق کرده به مدت 5 دقیقه را بر روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بر روی صورتتان بماند. پس از گذشت ده دقیقه می توانید صورتتان را با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله مناسب خشک کنید.

 

ماسک صورت خیار

پالم یا آب خیار یک رطوبت رسان عالی برای پوست صورت بوده و خاصیت التیام بخش و خنک کنندگی بالایی دارد، لذا ماسک صورت خیار می تواند برای پوست های حساس و خشک بسیار مفید واقع شود. همچنین این ماسک صورت به دلیل ترکیبات موجود در خیار، موجب تحریک کلاژن سازی و به طبع آن جوانسازی پوست و حتی رفع آکنه های پوستی نیز می گردد.

برای استفاده از خیار به عنوان ماسک صورت، ابتدا یک خیار متوسط را شسته در یخچال فریزر به مدت نیم ساعت قرار دهید تا اندکی یخ بزند. پس از گذشت نیم ساعت برش های نازک از خیار را جدا کرده بر روی پوست صورتتان قرار دهید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا حداکثر تاثیر گذاری ماسک حاصل گردد. در پایان می توانید صورتتان را با آب نسبتا خنک شستشو داده و خشک کنید.

 

ماسک صورت شکر

شکر یک لایه بردار عالی پوست صورت می باشد. برای تهیه ماسک صورت شکر کافیست شکر را با چند قطره آب و یا روغن گیاهی مخلوط کرده بر روی پوست صورتتان قرار دهید. مطمئن شوید در مخلوط حاصل دانه های شکر اندکی سفت باقی مانده باشند، زیرا دانه های ریز شکر می بایست پوستتان را تا حدودی تحریک کنند تا لایه برداری بطور موثری انجام شود.

 

آموزش تهیه ماسک صورت شکر در خانه 

ماسک صورت روغن نارگیل

روغن نارگیل در ساخت اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی به وفور استفاده می شود و علت آن چیزی جز خواص فوق العاده این ماده در پاکسازی و مراقبت از پوست نیست.

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک ماسک خانگی طبیعی بایستی مقدار مناسبی از آنرا را در کف دستانتان گرم کنید و به صورت دورانی به مدت دو دقیقه بر روی پوست صورتتان ماساژ دهید و سپس صورتتان را با یک حوله گرم به مدت یک دقیقه بپوشانید تا جذب روغن نارگیل بطور کامل انجام شده بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد.

 

ماسک صورت گلاب یا رز واتر

استفاده از گلاب (رز واتر) موجب لیفتینگ پوست شده و از پیری و افتادگی زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین این ماده شگفت انگیز با رطوبت رسانی مناسب به پوست صورت لطافت و شادابی را برای پوست صورت به ارمغان می آورد.

برای استفاده از رز واتر به عنوان یک ماسک صورت خانگی کافیست مقداری از آنرا بر روی یک پارچه کتان یا پدهای مخصوص ماسک صورت ریخته و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

 

ماسک صورت هندوانه

مالئیک اسید موجود در آب هندوانه با قدرت لایه برداری بالا سلول های مرده سطح پوست را حذف کرده و موجب روشن شدن پوست می گردد. علاوه بر آن، آب هندوانه با رطوبت رسانی عمقی پوست موجب هیدراته شدن و در نتیجه شاداب شدن پوست صورت می شود.

برای استفاده از هندوانه به عنوان یک ماسک صورت خانگی و طبیعی کافیست پالم آنرا با کمک دست و به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ داده و بعد از گذشت 20 دقیقه شستشو دهید.

 

آموزش تهیه ماسک صورت هندوانه در خانه

 

ماسک صورت آب انار

آب انار با دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدانها از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. همچنین، این ماده یک ضد چروک قوی می باشد و ویتامین سی موجود در آن می تواند نقش بسیار مهمی در محو کردن  لک های صورت بازی کند.

برای استفاده از آب انار به عنوان ماسک صورت خانگی مقداری از آنرا را با شیر پر چرب خنک مخلوط کرده و با کمک یک پد ماسک صورت یا پارچه کتان به مدت پنج دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید و در پایان با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

با توجه به تعداد بالای انواع ماسک صورت طبیعی، این مقاله بطور مستمر در حال به روز رسانی بوده و بطور مرتب به موارد آموزش تهیه ماسک صورت در خانه افزوده خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.